Zápis ze schůze č. 8 Osadního výboru Lubojaty
Datum: 2.5.2011
Přítomni: Oldřich Němec, Ing. Pavel Novák, Taťána Seidlerová, Bc Radim Žídek, Dana Kunovská
Omluveni : Václav Bartolotti, Ivana Chovancová
Kontrola úkolů z předcházející schůze:
1.3. Oprava kanalizace na pozemku pana Ruska byla přislíbena do konce 10/2010 a do dnešního dne nebyly práce započaty. Žádáme o sdělení průběhu realizace této akce.
- Po konzultaci s panem Bialíkem bude provedeno místní šetření za účelem dořešení dalšího postupu
- dne 20.4.proběhla schůzka na místě stavby s následující zjištěním:
Oba konce kanalizace jsou v takovém stavu, že postupně se obnažují roury a tato se buď rozpadají, nebo se senunou do koryta "potoka". Kanalizace která probíhá pod zahradou je v takovém stavu, že se buď ucpala, nebo se některé roury rozpadly v části zahrady a tam splašky spolu s dešťovou vodou vytváří bažinu o rozměrech cca 5x10 metrů. Dále pak voda neteče kanalizací, ale teče mimo a takto vytéká na konci potrubí, jehož konec se postupně rozpadá a roury padají dolů do koryta. Je vyvrácena ukončující betonová zeď, toto je prý pozůstatek po povodních v roce 1997
Další postup:
po částečném vyschnutí pozemku se provede kontrolní odkrytí kanalizace tak, aby se dalo zjistit proč dochází k vytváření bažiny. Pak se následně vyčíslí potřebné finance a opraví se kanalizace v místě bažiny. Problém je také v tom, že pan Rusek nechce pustit na svůj pozemek po příjezdové cestě techniku, že mu poničí zahradu.
Chtěl to vyřešit tak, že pokud se opraví kanlizace která teče na hranici jeho pozemku tak technika přejede v tomto místě.
Ale musela by jet přes pozemek pan Chovance a ten s tím nesouhlasí.
2.2. OV připraví dopis na MÚ ohledně zajištění možnosti kulturního vyžití v obci z důvodu neexistence vhodných prostor pro pořádání akcí. (Sál OV je v havarijním stavu, navíc má nedostatečnou kapacitu, sál hostince u Jindry je v prodeji a jeho budoucnost je nejistá)
- Dopis byl předán panu starostovi a členům zastupitelstva a na veřejné schůzi bylo řečeno, že se touto otázkou budou orgány města zabývat.
Byly nastíněny způsoby řešení a další postup. Do příští schůze připraví OV materiál výhod a nevýhod jednotlivých řešení a Ing. Novák začne zpracovávat studii využitelnosti obou objektů.
Předseda OV zpracoval další podklad pro MU a pro zpracování studie byly zajištěny podklady v archívu stavebního úřadu.
2.3 V letošním roce se uskuteční oslavy 120let SDH a 735 první písemné zmínky o obci.
- dne 17.5. v 19:00 se uskuteční další schůzka za účelem příprav oslav
4.6. Občany byly vzneseny požadavky na dodláždění chodníků , opravy komunikací apod.
Na veřejné schůzi s zástupci města jsme byli obeznámeni s finančním limitem pro obec na opravy a investice ve výši 150 000,- Kč, tento považujeme i vzhledem k nutným pracem a hlavně k velikosti obce za nedostatečný.
V rámci priorit pro financování investičních akcí v obci bylo vybráno toto pořadí:
1/ Dodláždění chodníku na křižovatce směr Bítov směrem ke kluzišti a oprava stávajících chodníků včetně bezbariérových úprav.
2/Rekonstrukce komunikace na hřiště včetně úpravy hydrantu vodovodního řádu.
3/Oprava omítek autobusové čekárny a její výmalba
4/Realizace dláždění chodníku za hasičskou zbrojnicí.
5/ Osvětlení požární nádrže
- Předseda zpracuje dopis pro MU s specifikací těchto priorit.
Nové úkoly
8.1. OV zajistí na Slumbi možnost přistavení kontejnerů na odpad větších rozměrů.
8.2. Popelnici pro hřiště si musí zajistit složka, která má hřiště v výpůjčce od MU. Tj. SDH, zároveň musí po dohodě s FK zajistit přípravu popelnice na vývoz.
8.3. OV vyslechl zprávu o kulturní činnosti v předcházejícím období. Organizace kolotočů na kluzišti, relace k osvobození obce, pálení čarodějnic a příprava dne matek
8.4. Příští schůze OV se koná v pondělí 6.6.2011 v 19:00hod.
Zapsal: Pavel Novák
KATEGORIE - Archiv aktualit, Zápisy z jednání OVKvěten 11th, 2011